Φόρουμ
Νοεμβρίου 23, 2017, 03:55:13 pm *
Καλώς ορίσατε, Επισκέπτης. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης - Εαν βρίσκεστε σε κοινόχρηστο computer μην επιλέγετε -χωρίς όριο-!!
Νέα: Παρακαλείται όποιος έχει σχέση με τον Πολιτιστικό αυτή τη στιγμη (ή θα ήθελε να τον αναλάβει να επικοινωνήσει με τον διαχειριστή (laodimos))
 
   Αρχικη   Βοηθεια Αναζητηση Ημερολογιο CHAT Συνδεση Εγγραφη  
Σελίδες: [1]
  Εκτύπωση  
Αποστολέας Θέμα: Διαδρομές..  (Αναγνώστηκε 8821 φορές)
Nasaach
Διαχειριστής
Ριζωμένος
*****

Καρμα: +33/-12
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 348



Προφίλ
« στις: Ιανουαρίου 20, 2007, 04:10:26 am »

Πάμε πάμε ένα ταξιδάκι...
Καταγράφηκε

"The first revolt is against the supreme tyranny of theology, of the phantom of God. As long as we have a master in heaven, we will be slaves on earth."
Nasaach
Διαχειριστής
Ριζωμένος
*****

Καρμα: +33/-12
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 348



Προφίλ
« Απάντηση #1 στις: Ιανουαρίου 20, 2007, 04:11:58 am »




Το Πάπιγκο είναι ένα από τα 46 χωριά της ενότητας του Ζαγορίου. Η ιδιαίτερη δόμηση, η πλούσια βλάστηση της περιοχής και η απαράμιλλη αγριότητα του τοπίου του έλκουν πολλούς επισκέπτες από την Ελλάδα και το εξωτεικό, όλες τις εποχές του χρόνου. Χωρισμένο σε δύο «μαχαλάδες», το Μεγάλο και το Μικρό, που είναι κτισμένοι στα ριζά της Αστράκας κάτω από τους επιβλητικούς πύργους και τη μυθική Δρακόλιμνη.



Το Πάπιγκο βρίσκεται βορειοανατολικά των Ιωαννίνων σε απόσταση 59 χλμ.Η οροσειρά της Τύμφης, που οι κορυφές της φτάνουν έως τα 2.497 μ., δεσπόζει σε όλο το χωριό σχηματίζοντας στα βόρεια τη χαράδρα του Αώου και στα νοτιοδυτικά το επιβλητικό φαράγγι του Βίκου, με τον ποταμό Βοϊδομάτη.Το φαράγγι του Βίκου, ένα από το μεγαλύτερα, βαθύτερα και εντυπωσιακότερα φαράγγια του κόσμου.



Αξίζει  επίσης η μυθική Δρακόλιμνη, σε υψόμετρο 2.050 μέτρων, ανάμεσα στις κορυφές Λάπατος και Πλόσκος, το ρέμα Ρογκοβό που με τη διάβρωση του νερού έχει σχηματίσει αρκετά στρογγυλά κοιλώματα, που μοιάζουν με μικρές λιμνούλες.

Εντυπωσιακό και το Κόκκινο Λιθάρι, που βρίσκεται δεξιά από τους Πύργους του Παπίγκου προς το Βίκο, αλλά και οι ”Πύργοι”, οι εντυπωσιακοί βραχώδεις σχηματισμοί.

ο Μεγάλο Πάπιγκο βρίσκεται σε υψόμετρο 900 μ. και το Μικρό Πάπιγκο σε υψόμετρο 980 μ. και απέχουν μεταξύ τους περίπου 2 χλμ.

Στη ”Ραδόβολη”, πάνω από το οροπέδιο των λιμνών και σε υψόμετρο 1950 μ. είναι το ορειβατικό καταφύγιο της Αστράκας, το οποίο δύναται να φιλοξενήσει 52 άτομα.



Πρόσβαση

Ερχόμενοι οδικώς από τα Ιωάννινα, επί της Εθνικής οδού Ιωαννίνων Κοζάνης, μετά το Καλπάκι, στο 38ο χλμ. στρίβετε δεξιά ακολουθώντας την επαρχιακή οδό Μεσοβουνίου - Αρίστης - Παπίγκου. Συνολική απόσταση από τα Ιωάννινα: 59 χλμ. (1 και 15΄ περίπου)





Από Belafonte

Το καταφύγιο που λες λογικά είναι η Αστράκα

Ο όγκος της Αστράκας βρίσκεται στα δυτικά του συγκροτήματος της Τύμφης και οι ορθοπλαγιές της έχουν προσανατολισμό από ΒΑ μέχρι ΒΔ.

Το χωριό Μεγάλο Πάπιγκο, απέχει 61Χμ από τα Ιωάννινα και διαθέτει ξενώνες και ενοικιαζόμενα δωμάτια για διαμονή, όπως και πολύ καλό φαγητό. Το χωριό Μικρό Πάπιγκο, απέχει 4 χιλιόμετρα από το Μεγάλο Πάπιγκο και επίσης διαθέτει ξενώνες και ενοικιαζόμενα δωμάτια. Ανάμεσα στα δυο χωριά, υπάρχει ένα μικρό φαράγγι που διασχίζει το ρέμα Ποτίστρες σχηματίζοντας λιμνούλες, τις "Κολυμπήθρες", κατάλληλες για κολύμπι μετά από μια κουραστική διαδρομή, αλλά και προσφέροντας ένας ιδανικό τόπο για μια διανυκτέρευση με υπνόσακο.

Το μονοπάτι για το καταφύγιο της Αστράκας ξεκινά από το Μικρό Πάπιγκο και είναι σηματοδοτημένο. Κινείται με ανατολική κατεύθυνση και οδηγεί σε 3ω στο καταφύγιο της Αστράκας περνώντας από τέσσερις πηγές. Το καταφύγιο βρίσκεται πολύ κοντά στο διάσελο της Αστράκας, σε υψόμετρο 1950μ περίπου, και μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως βάση για εξορμήσεις στις γύρω κορυφές.

Βορειοανατολικά του καταφυγίου σχηματίζεται ένα οροπέδιο σε υψόμετρο περίπου 1750μ, που έχει ονομαστεί Λάκκα Τσουμάνη, αφού εκεί βρίσκεται η στάνη της οικογένειας Τσουμάνη. Σ' αυτήν φτάνει κανείς από το καταφύγιο σε 20λ. Εκεί σχηματίζονται μικρές λίμνες, που αργά το καλοκαίρι ξεραίνονται. Η μεγαλύτερη είναι η Ξερόλουτσα. Διασχίζοντας το οροπέδιο με βορειοανατολική κατεύθυνση και περνώντας από μια πηγή, μετά από 1ω και σε υψόμετρο 2050μ περίπου, υπάρχει η διάσημη Δρακόλιμνη, στα νερά της οποίας ζουν οι τρίτωνες (triturus alpestris) που επιβιώνουν το χειμώνα πέφτοντας σε χειμερία νάρκη.

Για την κορυφή της Γκαμήλας I απαιτείται 2ω πεζοπορία από το καταφύγιο. Το μονοπάτι περνά από τη Λάκα Τσουμάνη και στη βάση της Αστράκας συναντά μια πηγή, τη Ρωμιόβρυση. Μετά συνεχίζει προς τα ανατολικά για να περάσει από το διάσελο ανάμεσα στην Αστράκα και τον Πλόσκο στα 1950μ και τελικά κινείται βορειοανατολικά για να καταλήξει στην κορυφή.

Η πρόσβαση στην ΒΑ. Ορθοπλαγιά της Αστράκας γίνεται από το καταφύγιο, ανεβαίνοντας αρχικά τη ράχη προς την κορφή της Αστράκας και μετά μόλις αυτή φτάνει κάτω από την ορθοπλαγιά, κάτω αριστερά (15λ). Μετά τραβέρσα στην βάση της ορθοπλαγιάς μέχρι τις διαδρομές (5λ - 30λ).

Η πρόσβαση στην ΒΔ. Ορθοπλαγιά της Αστράκας γίνεται από το καταφύγιο, κατεβαίνοντας το μονοπάτι που οδηγεί στο Πάπιγκο, μέχρι τις διαδρομές (15λ - 30λ).

Η επιστροφή προς το καταφύγιο από την κορυφή γίνεται εύκολα από το βορειοδυτικό λούκι (1ω). Το χειμώνα έχει κλίση 35° αλλά χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή αφού συχνά είναι εκτεθειμένο σε μεγάλες κορνίζες.

Καλές και σταθερές συνθήκες για τις χειμερινές διαδρομές της Αστράκας είναι από αρχές Μαρτίου μέχρι τέλη Απριλίου. Ορισμένες γραμμές μάλιστα ("Κρεμ καραμελέ", "Λούκι Πρωτομαγιάς") έχουν ανοιχτεί αρχές Μαΐου με τέλειες συνθήκες.
Καταγράφηκε

"The first revolt is against the supreme tyranny of theology, of the phantom of God. As long as we have a master in heaven, we will be slaves on earth."
Nasaach
Διαχειριστής
Ριζωμένος
*****

Καρμα: +33/-12
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 348



Προφίλ
« Απάντηση #2 στις: Ιανουαρίου 20, 2007, 04:12:57 am »

«Πάντα Βρέχει» το φαράγγι του Κρικελλοπόταμου στην καρδιά της Ευρυτανίας.

 

 

Καταγράφηκε

"The first revolt is against the supreme tyranny of theology, of the phantom of God. As long as we have a master in heaven, we will be slaves on earth."
Nasaach
Διαχειριστής
Ριζωμένος
*****

Καρμα: +33/-12
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 348



Προφίλ
« Απάντηση #3 στις: Ιανουαρίου 20, 2007, 04:27:27 am »

 Eνας ορεινός όγκος στη μέση του Θρακικού Πελάγους γεμάτος από ρουμάνια, καταπράσινες κοιλάδες με γάργαρα νερά, αρχαία ερείπια και πλημμυρισμένος με μιαν ιδιαίτερη ατμόσφαιρα: με λίγα λόγια, ένας από τους εναπομείναντες παραδείσους



Δροσερές, ποταμίσιες πισίνες σε πυκνά δάση με αιωνόβια πλατάνια, επιβλητικές βουνοκορφές, φαράγγια, τεράστιες, παρθένες, γαλαζοπράσινες παραλίες.



Tο πλοίο από την Αλεξανδρούπολη "αδειάζει" καθημερινά στο λιμάνι της Καμαριώτισσας ένα ετερόκλητο, πολύχρωμο πλήθος, πιτσιρικάδες με κιθάρες και backpack, γυμνασμένους ορειβάτες που "φλερτάρουν" με το Φεγγάρι, μια από τις ψηλότερες βουνοκορφές του Αιγαίου, οικογένειες, παππούδες που αναζητούν παρηγοριά για τ' αρθριτικά στις ιαματικές πηγές. Από αυτούς λίγοι, κυρίως όσοι προτιμούν ένα κομβικό σημείο για τις μετακινήσεις τους, θα μείνουν στην Καμαριώτισσα. Ο τουριστικός οικισμός με τις ταβέρνες και τα μπαράκια μάλλον απογοητεύει αυτόν που ήρθε να ζήσει την άγρια ομορφιά του νησιού. Οι ρομαντικοί θα κάνουν βάση τους την ατμοσφαιρική ορεινή Χώρα. Οι υπόλοιποι θα ακολουθήσουν την παραλιακή διαδρομή στο βόρειο τμήμα του νησιού για 13 χιλιόμετρα, μέχρι τα Λουτρά δηλαδή.
Τα σπίτια του χωριού, που λέγεται και Θέρμα λόγω των ιαματικών πηγών του, απλώνονται σε μια πλαγιά, 400 περίπου μέτρα από τη θάλασσα. Κρυμμένα μέσα σε πυκνό δάσος από πλατάνια και κήπους με μαβιές ορτανσίες, είναι κυριολεκτικά άφαντα από την παραλία. Παρά την τουριστική κίνηση, η περιοχή κινείται σε απόλυτα χαλαρούς ρυθμούς. 'Αλλωστε, οι επισκέπτες χάνονται από το πρωί στα μονοπάτια του δάσους αναζητώντας μια βάθρα για τις βουτιές τους.



Η μυστηριακή αύρα της Σαμοθράκης δε περιορίζεται στην απαράμιλλη φύση. Πηγάζει, κατ' αρχήν από το μακρινό παρελθόν, που επιζεί βουβό στον αρχαιολογικό χώρο της Παλαιόπολης. Εδώ βρέθηκε το πολυφωτογραφημένο άγαλμα της Νίκης, που σήμερα βρίσκεται στο Λούβρο, εδώ τελούνταν για αιώνες τα περίφημα αρχαία μυστήρια. Στις 23/8, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για την αυγουστιάτικη πανσέληνο, το υποβλητικό Ιερό των Θεών παραμένει ανοιχτό και το βράδυ για να... ζητήσετε την εύνοια των Καβείρων θεοτήτων με φόντο το ολόγιομο φεγγάρι. Από τα must των περιηγήσεων είναι η επίσκεψη στην πρωτεύουσα, στην ενδοχώρα. Καλά κρυμμένη πίσω από βραχώδεις όγκους και μια μεσαιωνική οχύρωση, η Χώρα ξεδιπλώνεται μέσα σ' ένα δαιδαλώδες δίκτυο από καλντερίμια. Σεργιανίστε τα για ν' απολαύσετε τα χρώματα και τις μυρωδιές των λουλουδιασμένων αυλών, αλλά και τη θέα στο Θρακικό Πέλαγος.



Βάθρες ή θάλασσα;
Έτσι αποκαλούν οι ντόπιοι το δώρο που τους χάρισε απλόχερα η φύση, τις φυσικές πισίνες που δημιουργούν στο ορμητικό κατέβασμά τους τα ποτάμια, μέσα σε κοιλότητες βράχων. Στα δροσερά, κρυστάλλινα νερά τους "βαπτίζονται" κάθε καλοκαίρι χιλιάδες νέοι από κάθε γωνιά της Ευρώπης. Διαγωνίζονται για το ποιος θα κάνει την πιο θεαματική βουτιά, απολαμβάνουν ένα μοναδικό "μασάζ" κάτω από τους καταρράκτες και ξαπλώνουν για ηλιοθεραπεία και κουβεντούλα στα γύρω βράχια.
Οι πιο δημοφιλείς είναι του Φονιά. Θα τις βρείτε ακολουθώντας για 20 λεπτά μια κατάφυτη διαδρομή πλάι στο ρέμα. Πιο εύκολα προσβάσιμη, η πρώτη σε εντυπωσιάζει με τον ψηλό καταρράκτη της. Η μαγεία όμως δεν σταματά εδώ. Συνεχίζεται για 14 περίπου ακόμα βάθρες, που δύσκολα όμως προσεγγίζεις, αφού το μονοπάτι σταδιακά γίνεται όλο και πιο ανηφορικό και γλιστερό. Βάθρες βέβαια θα βρείτε σε όλο το νησί. Στα Λουτρά (Γριά Βάθρα), στον Ξηροπόταμο, στον 'Αγγιστρο, στο Γιάλι, στο Βάτο.
Στα δύο τελευταία, ελλείψει οδικού δικτύου, φθάνεις μόνο με τα σκάφη "Σαμοθράκη" και "Θεοδώρα", που ξεκινούν από τα Λουτρά καθημερινά για τον περίπλου της βορειοανατολικής ακτής. Προσπερνούν τις βοτσαλωτές παραλίες του Φονιά και του Κήπου, το επιβλητικό Κρεμαστό Νερό, που κατακρημνίζεται στη θάλασσα από εκατοντάδες μέτρα ύψος, φθάνουν μέχρι την υπέροχη παραλία Παχιά 'Αμμος και επιστρέφουν για κολύμπι ή canyoning στο Βάτο. Στον Κήπο και στην Παχιά 'Αμμο αξίζει να φθάσετε και με αυτοκίνητο. Στη δεύτερη επισκεφθείτε και την Παναγιά Κρημνιώτισσα, ένα εξωκκλήσι σκαρφαλωμένο σε απόκρημνο βράχο με ασύγκριτη θέα στη θάλασσα.


Διαμονή
Φυσιολατρικά, στα δύο παραθαλάσσια camping κοντά στα Λουτρά. Σαν Ροβινσώνες, κάτω από τεράστια πλατάνια, στο Camping Φυσικής Διαβίωσης (0551098244). Διαθέτει κυλικείο, τουαλέτες, ντους, όχι όμως ηλεκτρικό ρεύμα. Οργανωμένα στο Camping Βαράδες (0551092291).
Σε καταπράσινο περιβάλλον στα bungalows Μαρίβα (0551098230) στα Λουτρά. Φιλόξενα δωμάτια και πισίνα στο ξενοδοχείο Κastro (0551089400) στην Παλαιόπολη. Στο Αίολος (0551041595) στην Καμαριώτισσα. Ριλάξ στα διαμερίσματα Eroessa (0551095306) στην παραλία Μακρυλίων.

Φαγητό
Ορεινό νησί, ορεινές και οι σπεσιαλιτέ, με το κατσικάκι στη λαδόκολλα να έχει την τιμητική του,στο Εξοχικό Κέντρο Σωτήρος (μέσα σε μια κατάφυτη ρεματιά, 15 λεπτά με τα πόδια από τη Χώρα) και στον Παράδεισο στον Προφήτη Ηλία. Επίσης στον Παράδεισο, στο Περιβόλι τ' Ουρανού και στη Γριά Βάθρα στα Λουτρά, νοστιμότατα μαγειρευτά. Για ψάρια κατεβείτε στην Κληματαριά στην Καμαριώτισσα. Χορταστικές στραπατσάδες και κρέπες το Στενάκι στη Χώρα. Μη φύγετε από το νησί χωρίς να δοκιμάσετε τα γλυκά του, δηλαδή γλυκό του κουταλιού πραούστι (κάτι ανάμεσα σε κορόμηλο και δαμάσκηνο) και χασλαμά (είδος σιμιγδαλένιου χαλβά).

Καταγράφηκε

"The first revolt is against the supreme tyranny of theology, of the phantom of God. As long as we have a master in heaven, we will be slaves on earth."
Nasaach
Διαχειριστής
Ριζωμένος
*****

Καρμα: +33/-12
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 348



Προφίλ
« Απάντηση #4 στις: Ιανουαρίου 20, 2007, 04:47:56 am »

Το Κουφονήσι είναι το απόλυτο ψαροχώρι. Όλες οι οικογένειες ασχολούνται με την αλιεία. Οι λίγες καλλιέργειες που υπάρχουν στο νησί, οι λίγες κατσίκες ή αγελάδες ουσιαστικά καλύπτουν μόνο τις οικιακές ανάγκες των κατοίκων. Με μια δόση υπερβολής οι ίδιοι συνηθίζουν να λένε ότι τα καίκια είναι περισσότερα από τις οικογένειες του νησιού. Γεγονός είναι πάντως ότι με 35 μεγάλα σκάφη χωρίς να λογαριάσει κανείς τα χταποδιάρικα και τα μικρότερα, το Κουφονήσι διαθέτει το μεγαλύτερο αλιευτικό στόλο στην Ελλάδα αναλογικά με τον πληθυσμό του.



Ο τουρισμός ανακάλυψε τα Κουφονήσια μόλις την τελευταία δεκαετία και ο τόπος ακόμα διατηρεί αρκετή από την παρθενική του γοητεία. Παρόλο που τα τελευταία χρόνια γίνεται ολοένα και πιο δύσκολο να εξασφαλίσει κανείς μια παραλία ολοδική του και οι πιονέροι της άγονης γραμμής βρίσκουν την ευκαιρία να παραπονεθούν πως το νησί ανακαλύφθηκε, η χρυσαφένια άμμος και η προκλητικά αστραφτερή θάλασσα είναι περισσότερο από αρκετή αποζημίωση.



Ο λευκός ανεμόμυλος στα αριστερά της προκυμαίας του λιμανιού μοιάζει να καλωσορίζει τον επισκέπτη, ενώ πιο πάνω απλώνεται η χώρα με τα τυπικά κυκλαδήτικα ασβεστοβαμμένα σπίτια.

Οι κάτοικοι αμόλυντοι ακόμα από το μικρόβιο του οργανωμένου τουρισμού σε κάνουν από την πρώτη στιγμή να νιώσεις σχεδόν φιλοξενούμενός τους. Πρόθυμα θα σε μεταφέρουν με το αγροτικό τους μέχρι τις πιο μακρινές παραλίες, ενώ το κόστος της ναύλωσης του καϊκιού μέχρι το Κάτω Κουφονήσι, το Γλαρονήσι ή τις παραλίες του νησιού είναι λογικό. Λογικές είναι επίσης οι τιμές των δωματίων και του απολαυστικού φαγητού. Στο νησί υπάρχει ταχυδρομείο, αρκετά εστιατόρια και ταβέρνες, ξενοδοχεία και ενοικιαζόμενα δωμάτια, τα περισσότερα στη Χώρα και στο Χαροκόπου. Η ελεύθερη κατασκήνωση γενικά απαγορεύεται αλλά στην παραλία του Χαροκόπου, περίπου 1,5 χλμ από το λιμάνι, λειτουργεί οργανωμένη κατασκήνωση (Camping) που προσφέρει τις "στοιχειώδεις ανέσεις".



Κάποια παραδοσιακά προϊόντα  που μπορεί να βρει κανείς είναι: Η ξινομυζήθρα και το παστέλι.  Επίσης από την παραδοσιακή κουζίνα  πρέπει να δοκιμάσετε το ντόπιο αγριοκάτσικο και ιδιαιτέρως γεμιστό με ρύζι




Στα Κουφονήσια  θα συναντήσετε πολύ όμορφες παραλίες,  μερικές εκ των οποίων είναι οι παρακάτω:

Απομονωμένες:

    * Το Γάλα – Στο βόρειο τμήμα του νησιού.
    * Ο Δέντης – Βρίσκεται στο Κάτω Κουφονήσι και για να φτάσει κανείς πρέπει να περπατήσει 15 – 20 λεπτά από το λιμάνι.
    * Το Πορί – Στο βόρειο άκρο του νησιού και είναι ιδανικό για όσους κάνουν wind surfing. Είναι από τις πολύ όμορφες και απομονωμένες παραλίες.

Ήσυχες:

    * Το Νερό – Βρίσκεται στο Κάτω Κουφονήσι, είναι μια παραλία με βότσαλα και δύο τρία πεύκα και για να φτάσετε εκεί πρέπει να περπατήσετε περίπου 25 λεπτά από το λιμάνι.
    * Η Πλατιά Πούντα – Βρίσκεται στο ανατολικό τμήμα του νησιού και πολλές φορές μπορεί να αναφέρεται και ως Ιταλίδα (πήρε το όνομά της από μια κάτοικο της περιοχής που καταγόταν από την Ιταλία). Είναι μια αρκετά έρημη παραλία.
    * Ο Φανός – Βρίσκεται στο ανατολικό τμήμα του νησιού όπου είναι και το κάμπινγκ του νησιού.
    * Ο Φοίνικας – Βρίσκεται στο ανατολικό τμήμα του νησιού και μπορεί να την ακούσετε να αναφέρεται και ως Χαροκόπου.
      Αξίζει να πάει κανείς να κολυμπήσει και στην Πισίνα, μια πέτρινη δεξαμενή με θαλάσσιο νερό, όπου η εμπειρία θα σας μείνει αξέχαστη.

Τα Κουφονήσια συνδέονται όλο τον χρόνο με τακτικά δρομολόγια πλοίων με τον Πειραιά και την Ραφήνα. Ο θρυλικός Σκοπελίτης επίσης, Χειμώνα- Καλοκαίρι εκτελεί συχνά το δρομολόγιο Αμοργός- Δονούσα-Κουφονήσια- Σχοινούσα- Ηρακλειά- Νάξος και αντίστροφα.
Καταγράφηκε

"The first revolt is against the supreme tyranny of theology, of the phantom of God. As long as we have a master in heaven, we will be slaves on earth."
Σελίδες: [1]
  Εκτύπωση  
 
Μεταπήδηση σε:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC3 | SMF © 2001-2006, Lewis Media Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!